Service

SÄVE har fullt utrustade verkstäder i Göteborg, Malmö och Sölvesborg. Här jobbar våra proffs med att ta fram anpassade lösningar som matchar kundens krav och behov, varje dag. Våra verkstäder har generösa öppettider och personal som alltid finns tillgänglig för att svara på dina frågor.

Service & underhåll

Vårt mål på SÄVE Hyrmaskiner är att leverera klätterplattformar, bygghissar och liftar av absoluta världsklass. För att leva upp till vår målsättning arbetar vi systematiskt med uppföljning för att hitta förbättringar i verksamheten som tar SÄVE Hyrmaskiner till en nivå av världsklass.

Vår serviceavdelning har många års erfarenhet från klätterplattform, bygghiss och lift. I maskinparken har vi 110st klätterplattformar, 100st bygghissar och 200st liftar. För att säkerställa service av dessa maskiner arbetar vi med månadservice och årligservice.

SÄVE Hyrmaskiner finns på 3 orter i Sverige. Malmö, Göteborg och Sölvesborg, där vi på samtliga orter har depåer på mellan 8000m2 – 10 000m2. Samtliga depåer är utrustade med verkstad och lager. Detta är viktigt för oss på SÄVE Hyrmaskiner. Utan dessa depåer och de specialiserade verkstäderna vi byggt och anpassat efter vår verksamhet hade vår framgång ej varit möjlig.

Felanmälan

Ibland händer det att våra maskiner stannar eller behöver någon sort av underhåll. Det är då man kommer i kontakt med vårt serviceteam. Uppställningen för vårt serviceteam består av Servicemanager och servicetekniker.

Inkommande felanmälningar på våra klätterplattformar, bygghissar eller liftar runt våra arbetsplatser i södra Sverige hanteras först och främst av vår Servicemanager, kan problemen inte lösas snabbt och enkelt via det inkommande telefonsamtalet så plockar vi på oss all nyttig information om felet och sammanställer det i vårt digitala arbetsordersystem.

Denna information skickas via systemet rätt ut till våra Serviceteknikers Ipad. Där finns all information som krävs för att åka ut till arbetsplatsen och påbörja en felsökning samt åtgärd för inkommen felanmälan. Vi har som mål att från det samtalet inkommer att vara på plats inom två timmar för att påbörja en felsökning.

Vi på SÄVE Hyrmaskiner brinner för att leverera en hög service, därför har vi satt som intern målsättning att det som högst skall ta två timmar innan vi är på arbetsplatsen från det att vår kund ringt in och gjort en felanmälan. Med denna målsättning säkerställer vi för våra kunder att de kan känna sig trygga att hyra klätterplattform, bygghiss eller lift från SÄVE Hyrmaskiner.

Projektering, Planering, Arbetsledning

SÄVE Hyrmaskiner tar stolthet i att leverera väl genomförda projekt med klätterplattformar, bygghissar och liftar. Vi har genom åren genomfört stora som små projekt.

Planering

Vi älskar att vara med tidigt i planeringen tillsammans med våra kunder. Det är i detta stadiet vi kan få vara kreativa, hitta lösningar tillsammans med kund som skapar bästa möjliga arbetsmiljö för användaren av klätterplattformen. Bästa placeringen av bygghissen för en väl fungerande logistik eller genom att hitta rätt typ av liftpool som passar projektets olika yrkesgrupper.

Genom att ta kontakt med SÄVE Hyrmaskiner tidigt i projektet så får du ta del av vår kunskap direkt och det helt kostnadsfritt. I stället för att arbeta ensam när du projekterar bygghiss och klätterplattform, ta då kontakt med SÄVE Hyrmaskiner så får du en lagspelare du kan lita på genom hela projektet.

Projektledning

För att kvalitetssäkra våra projekt så har vi dedikerade projektledare till varje projekt. Vår målsättning på SÄVE är att skapa starka band mellan kund och projektledare. Vi ser vår projektledare som en resurs för våra kunder, projektledaren ligger nära projektet och är bara ett samtal bort för att komma ut till arbetsplatsen för att hitta lösningar på de utmaningar som kan uppstå i produktionen.

För att bli en projektledare på SÄVE Hyrmaskiner måste du först ha arbetat som montör i minst 4 år. Detta har vi som krav för att våra projektledare skall ha den grundkunskapen och erfarenheten som krävs för att leverera en väldigt hög service samt för att kunna hjälpa våra kunder hitta rätt lösningar till varje maskinuppställ. Alla projektledare kan svenska och engelska och många har även ett tredje språk vilket är en stor fördel på alla arbetsplatser runt om i Sverige.